DIY ombre hotpants

diy broekje 1Vandaag een zomerse DIY, want het gaat deze week eindelijk warm weer worden!
Tijd voor leuke jurkjes, rokjes en shorts. en van die laatste had ik niet echt leuke meer in mijn kast liggen.

Wat heb je nodig:
– Hotpants
– Chloor
– plastic zakje of zeil
– (eventueel) handschoenen.

diy broekje 2Leg je hotpants klaar op een zeil of plastic tasje, zo maak je je ondergrond niet vies. als je dit buiten kunt doen zou ik je dat aanraden!
Deel je hotpants horizontaal  in 3 gedeeltes, de onderste laag mag echt licht worden, dus daar doe je pure Chloor op. dit laat je een halfuurtje inwerken.
dan maak je het stukje boven het eerste gedeelte nat, en daar doe je ook weer een beetje Chloor op. doordat je de chloor met water mengt wordt dit stukje een stuk minder licht.
deze laat je minder lang intrekken, omdat hij niet te licht moet worden voor een mooie overloop. wel even in de gaten houden. mijn stukje heeft 20 minuten ingetrokken, maar dit kun je zolang als je wil laten intrekken, ligt eraan hoe licht je dit stuk wilt hebben.

diy broekje 3Draai je broekje om en doe hier hetzelfde, let wel op dat je er iets tussen doet, anders drukt de chloor op de voorkant door.

Als je vind dat je broekje licht genoeg is, laat het dan nog even in water liggen, zodat de chloor er echt uit is.  ikzelf heb hier wat wasmiddel bij gedaan om de chloor geur eruit te krijgen.

diy 4Het eindresultaat, van afgedankte en erg 2011 hotpants naar een leuk shortje voor deze zomer. Als ik hier geen bruine benen in ga krijgen weet ik het ook niet!

7 thoughts on “DIY ombre hotpants

  1. Oh leuk gedaan zeg! Ik heb dit ooit eens per ongeluk gedaan, toen ik nog een kind was. Mijn oma had bleeksel in de lavabo gedaan, en ik dacht dat het water was dus ik gooide mijn vuil t-shirt erin. Het resultaat was een soort van ombre/camo effect🙂

Geef een reactie

