The Body Shop Body Butter

tbs bovenBody butter mini, uit de glossybox. ( fullsize 16 euro)

Deze bodybutter bevat shea boter die je huid lekker zacht maakt en is dan ook speciaal voor de droge huid.
De verpakking is precies hetzelfde als die van de fullsize, alleen n stuk kleiner, deze bevat 50 ml.

tbs open

De Community Fair Trade sheaboter komt uit Ghana. Lokale vrouwen oogsten de sheanoten met de hand, laten ze drogen in de zon en kraken ze om de kern eruit te halen. Deze worden geroosterd en vermalen tot een pasta om hiervan de sheaboter te maken. De handel met de Tungteiya Women’s Shea Butter Association heeft bijgedragen aan de oprichting van drie medische klinieken en 10 scholen.

tbs klodderDe butter ruikt heerlijk zacht naar sheaboter, niet heel overheersend wat ik soms wel jammer vind. het blijft niet lang ruiken na het smeren.
het is een body butter dus de textuur is wat dikker en romiger dan een bodylotion, dit werkt extra verzorgend en beschermd tegen vochtverlies, wel tot 24 uur lang.

Als mijn huid erg droog is pak ik deze in ieder geval weer! ook makkelijk mee te nemen omdat het een kleine verpakking is.
Welke body butters gebruiken jullie?

4 thoughts on “The Body Shop Body Butter

  1. Oeh dit lijkt me een erg lekkere body butter !!
    Morgen ga ik naar Amsterdam voor de Beautygloss Party en daarna even lekker shoppen !! En the Body Shop staat hoog op mijn verlanglijstje. Die heb ik hier namelijk niet in de buurt😉

Geef een reactie

